Feiten & Cijfers

Chiropractie is na reguliere geneeskunde en tandheelkunde de grootste vorm van gezondheidszorg wereldwijd.

Moeder E. uit W.

“Onze baby huilde minimaal 8 uur per dag. Met slechts enkele behandelingen hadden wij een super tevreden kindje zonder buikkrampjes!"

Meer info

Mevr. R.M.

Ze hebben zeker gouden handen maar ook een gouden hart! Evert bedankt voor ook een luisterend oor!!

Meer info

Wie zijn rug wil bewaren, moet niet op de chiropractor besparen!

Meer info

Mw. M.d.J. uit Z.

Hoi Evert, Bedankt voor een zwangerschap zonder bekkenklachten! Je bent goud waard! Wij komen snel langs voor een nieuwe afspraak voor mij en de kleine meid. We maken het goed!  

Meer info

Reactie van patiënt:

“Mijn klachten (slijtage) zijn niet over, maar sinds ik regelmatig naar mijn chiropractor ga, is de kwaliteit van mijn leven met sprongen vooruit gegaan."

Mw. E.K. uit A.

Verplicht de hele week rust houden....al te lang last van mijn rug. Gelukkig heb ik Evert Vermeer die me er weer bovenop helpt!      

Nekklachten door gebruik van tablet en smartphone?

Meer info

10 tips bij het Tuinieren

vr 09 juni 2017

Het tuinseizoen is begonnen en dit houdt in dat velen weer enthousiast aan de slag zullen gaan na een langere inactieve winterperiode. In de praktijk zien we dan ook veel blessures en klachten in deze tijd. Vandaar deze tips en adviezen om het tuinseizoen zo goed mogelijk door te komen/beginnen.

 

  1. Zorg voor een algehele goede conditie gedurende het hele jaar, dit kan met wandelen, fietsen of specifieke oefeningen. 
  2. Zorg er voor dat u uw werkzaamheden in de tuin in stukken verdeelt. Hierdoor kunt u overbelasting in een zelfde houding tegengaan. Neem regelmatig pauze. 
  3. Dit geldt met name voor bijvoorbeeld het doen van een heg, waarbij men wat verder moet reiken of boven de macht moet werken. (dit belast de regio tussen de schouderbladen.) 
  4. Bij het wieden van onkruid of het planten van bollen/zaden, ga op 1 knie zitten, niet op beide. Dit voorkomt dat u te ver naar voren gaat leunen en de rugspieren en wervels overbelast. 
  5. Bij tillen, of spitten zorg er voor dat u uw navel iets intrekt (buikspieren aanspant) om daarmee uw wervelkolom te ontlasten. 
  6. Probeer buigen en draaien tegelijk te vermijden, bijv. bij harken of spitten.
  7. Bij harken of schoffelen probeer eens van kant/hand te wisselen om overbelasting te voorkomen.
  8. Bij het tillen van zwaardere dingen helpt het als u assistentie kunt vragen. (bijvoorbeeld een plant in een pot, of zakken potgrond). Helaas zie ik veel mensen die dachten: “dat doe ik wel even”, om daarna rugpijn te hebben. 
  9. Bij lichte klachten na werkzaamheden, kunt u in eerste instantie de plek koelen, zorg ervoor dat er altijd iets tussen het coolpack en de huid zit, langer dan 10 minuten per uur is niet nodig. 
  10. Na een dag lichamelijke arbeid, zorg voor ontspanning door even op uw rug te gaan liggen met uw onderbenen steunend op een stoel, zodat uw heupen en knieën een hoek van 90° maken.


In samenvatting: Werkzaamheden in porties verdelen, werkzaamheden afwisselen, wisselen van houding, wisselen van kant.

Heeft u vragen of indien u klachten heeft/houdt neem dan contact op met de praktijk.

p.s. Met dank aan de collega’s van Luck’s yard clinic in Engeland en Chiropractie Lochem