Mw. M.d.J. uit Z.

Hoi Evert, Bedankt voor een zwangerschap zonder bekkenklachten! Je bent goud waard! Wij komen snel langs voor een nieuwe afspraak voor mij en de kleine meid. We maken het goed!  

Meer info

Nekklachten door gebruik van tablet en smartphone?

Meer info

Feiten & Cijfers

Chiropractie is na reguliere geneeskunde en tandheelkunde de grootste vorm van gezondheidszorg wereldwijd.

Mw. E.K. uit A.

Verplicht de hele week rust houden....al te lang last van mijn rug. Gelukkig heb ik Evert Vermeer die me er weer bovenop helpt!      

Moeder E. uit W.

“Onze baby huilde minimaal 8 uur per dag. Met slechts enkele behandelingen hadden wij een super tevreden kindje zonder buikkrampjes!"

Meer info

Mevr. R.M.

Ze hebben zeker gouden handen maar ook een gouden hart! Evert bedankt voor ook een luisterend oor!!

Meer info

Reactie van patiënt:

“Mijn klachten (slijtage) zijn niet over, maar sinds ik regelmatig naar mijn chiropractor ga, is de kwaliteit van mijn leven met sprongen vooruit gegaan."

Wie zijn rug wil bewaren, moet niet op de chiropractor besparen!

Meer info

10 tips Valpreventie

vr 02 maart 2018

 

De winter houdt nog aan…. In de praktijk zien we in deze periode veel blessures en klachten ten gevolge van vallen. De blessures die hierdoor ontstaan vormen met name voor ouderen een steeds groter probleem. Vandaar deze tips en adviezen om het natte en gladde seizoen zo goed mogelijk door te komen.

  1. Zorg gedurende het hele jaar voor een algehele goede conditie, dit kan door wandelen, fietsen of specifieke oefeningen. Hoe beter de basis conditie hoe kleiner de kans op ongevallen.
  2. Ga regelmatig even op 1 been staan om uw evenwicht/balans te trainen, bij een goed evenwicht is vallen minder waarschijnlijk. 
  3. Zorg dat uw lichaam/bewegingsstelsel in optimale conditie is, laat het daarom enkele malen per jaar door de chiropractor controleren. Maak bij (kleine) ongemakken een afspraak. Pijn en stijfheid zorgen namelijk voor een grotere kans op ongevallen en een verminderde reflex bij onbalans. 
  4. Goede schoenen zijn essentieel. Een grof profiel geeft betere grip en vermindert de kans op wegglijden. 
  5. Houd uw voeten warm! (zeker buiten) Koude voeten geven door een verminderd gevoel een veel slechtere balans.
  6. Bent u slechter ter been? Gebruik dan een hulpmiddel. Denk hierbij aan een wandelstok, een rollator of speciale ijzers voor onder de schoenen bij sneeuw/ijs. 
  7. Draag handschoenen als u gaat wandelen om uw handen warm te houden, stop uw handen niet in uw jaszakken, zodat u uw armen kunt gebruiken om uw balans te houden.
  8. Trek uw schoenen bij binnenkomst uit, want natte zolen zijn glad, zeker op een gladde/harde vloer zoals laminaat of plavuizen.
  9. Indien u leest met een leesbril, zet deze af als u gaat lopen, anders verstoort dit het zichtveld. 
  10. Controleer uw huis op los liggende snoeren, drempels, losse hoeken van matten/tapijt, dit om de kans op struikelen te verminderen. (de meeste ongevallen gebeuren in huis)


In samenvatting: Een goed werkend lichaam, met een goede conditie in een veilige omgeving, verminderd de kans op vallen en letsel. 

Hebt u vragen of indien u klachten heeft/houdt neem dan contact op met de praktijk. 

Met dank aan onze collega Martijn van Poecke, chiropractor